نقاشی ساختمان المپیک
نقاشی ساختمان المپیک
09378354321.آموزش نقاشی ساختمان.رنگ آمیزی ساختمان .نقاشی ساختمان.نقاش ساختمان
درباره وبلاگ


سلام به شما کاربر گرامی به وبسایت خودتون خوش آمدین

____________________
دسته بندی

عضویت(در30 ثانیه)

آموزش نقاشی ساختمان

اتاق خواب

اتاق کودک

آشپزخانه

روانشناسی رنگ ها

انتخاب رنگ

نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان

دکوراسیون

گالری تصاویر

____________________
آرشیو

مهر 1393

خرداد 1393

ارديبهشت 1393

خرداد 1392

ارديبهشت 1392

فروردين 1392

اسفند 1391

دی 1391

آذر 1391

آبان 1391

مهر 1391

شهريور 1391

مرداد 1391

تير 1391

خرداد 1391

ارديبهشت 1391

فروردين 1391

____________________
مطالب اخیر

عذرخواهی
سوالات متداول
سوال متداول
نحوه رنگ آمیزی دیوارهایی که قبلا رنگ شده اند
قیمت های جدید سال 93
وبلاگ جدید
بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟
مشخصات رنگ اکرولیک
خانه خودتان را رنگ امیزی کنید
نحوه درست کردن بتونه
رنگ امیزی دیوار گچی
آشنایی با مولتی کالر
نقاشی و رنگ آمیزی مدارس و ادارات
درست کردن رنگ یاسی
رفع تضمینی ترک های عمقی ساختمان
نحوه درست کردن رنگ استخوانی-کرم روشن
تهیه رنگ لیمویی
ترکیب انواع رنگ ها
پاسخ به سوالات متداول3
روش تهیه رنگ پلاستیک
آموزش رنگ آکرولیک-رنگ بدون بو-نقاشی ساختمان
رنگ نوک مدادی
همه چيز در مورد پيدايش ترك در ساختمان
مشخصات رنگ آكروليك
نکاتی برای ایجاد آرامش در اتاق خواب

____________________
نویسنده

مهدی

____________________
لینک ها

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

الوقلیون

____________________
لینک ها

ردیاب خودرو


  سلام

برای تبادل لینک اتوماتیک با ماِ-ما را با آدرس www.colorist.oxblog.com  به نام نقاشی ساختمان لینک کنید تا آمار بازدیدتان چند برابر شود و وبلاگ خود را به بقیه معرفی کنید





____________________
امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 282
بازدید کل : 167388
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 55
تعداد آنلاین : 1



تاثير رنگها بر رفتار انسانها


تا به حال به اين موضوع فکر کرده‌ايد که رنگ‌ها مي‌توانند شخصيت شما را تغيير دهند؟ رنگ‌ها نقش بسيار مهمي را در زندگي روزانه ما ايفا مي‌کنند. آنها مي‌توانند بسياري از بيماري‌ها و اختلالات فيزيولوژيکي ما را درمان کنند. همچنين مي‌توانند شخصيت ما را بالا برده يا حتي خوشبختي را براي زندگي ما به ارمغان بياورند. اين موضوع ارتباطي به انواع مختلف طيف‌هاي رنگ ندارد بلکه پديده‌اي را به شما معرفي مي‌کند که رنگ درماني نام دارد.  

دانشمندان سال‌هاست که در خصوص تاثيرات رنگ‌ها روي رفتار، سلامت و روش انديشيدن ما تحقيق مي‌کنند. رنگ‌ها نورهايي مرئي از طول موج‌هاي واقعي هستند که وارد بدن انسان شده و غدد هيپوفيز، صنوبري و تيموس را تحريک کرده و هورمون‌هايي را تحت تاثير قرار مي‌دهند که در پروسه رواني ما بسيار متفاوت عمل مي‌کنند. اين موضوع نشان مي‌دهد که رنگ‌ها چطور روي ذهن، افکار و رفتار ما تاثير مستقيمي دارند.

رنگ‌ها مي‌توانند افراد مبتلا به بيمارهاي آسم يا تب زرد را درمان کنند. استفاده از رنگ‌هاي نيلي و نارنجي ملايم مي‌توانند در درمان آلرژي‌ها بسيار موثر باشند. فرد مبتلا به بيماري حصبه مي‌تواند با استفاده از رنگ سبز بيماري خود را بهبود بخشد. آخرين يافته‌ها نشانگر اين موضوع است که رنگ‌ها مي‌توانند بيماري‌هاي بسيار ديگري را نيز درمان کنند.

تحقيقات نشان مي‌دهند که کساني که به رنگ‌هاي ارغواني، قرمز، بنفش و آبي علاقه‌مند هستند و رنگ‌هاي مذکور را در زندگي روزمره خود مورد استفاده قرار مي‌دهند، طبيعتا افرادي دلسوز هستند و تلاش مي‌کنند رابطه موفقيت‌آميزي بعد از ازدواج با همسر خود داشته باشند. اين افراد عاشق همسران خود بوده و تلاش مي‌کنند که به آنها در زندگي روزانه خود کمک کنند و از لحاظ شخصيتي افراد فداکاري هستند.

افرادي که علاقه‌مند به رنگ سياه هستند، هميشه احساس تنهايي مي‌کنند حتي زماني‌که در بين جمع زيادي از دوستان و آشنايان قرار گيرند. آنها داراي افکاري با درونمايه فلسفي بوده و تمايل زيادي به تنها ماندن دارند، اما اگر تنهايي اين افراد ادامه پيدا کند بايد از استفاده از رنگ سياه پرهيز کرده و در عوض به استفاده از رنگ‌هاي روشن روي آورند.

افرادي که دوستدار رنگ آبي هستند، غالبا افراد مطمئن و رقيق‌القلبي هستند و هميشه منتظر فرصت‌هاي تازه‌اي در زندگي خود هستند تا موثر واقع شوند. رنگ قرمز رنگ بسيار مرتعشي است و کساني که اين رنگ را به رنگ‌هاي ديگر ترجيح مي‌دهند، از لحاظ شخصيتي افرادي لجباز بوده که هميشه با شرايط پيش روي خود مي‌جنگند و براي غلبه بر اوضاع دست به هر کاري مي‌زنند. آنها از انتقاد و غيبت بسيار بيزارند.

و اما افرادي که متمايل به رنگ‌هاي روشن هستند غالبا تغييرات را دوست نداشته و نمي‌پذيرند. اين افراد بسيار پرکار بوده و زندگي خود را وقف کار کردن مي‌کنند. آنها بيشتر موفقيت خود را به صورت تصادفي به دست مي‌آورند. استفاده از رنگ‌هاي متنوع براي افرادي که بيشتر اوقات از رنگ خاصي استفاده مي‌کنند، مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

رنگ‌ها اگر به صورت درست و اصولي در زندگي روزمره ما مورد استفاده قرار بگيرند، مي‌توانند خوشبختي را به زندگي ما بياورند. هر کس بايد راه درست تاثيرگذاري رنگ‌ها را در ابعاد مختلف زندگي روزانه خود بياموزد و از آنها براي درمان بيماري‌هاي جسمي و آشفتگي‌هاي رواني خود بهره گيرد.

اثرات فيزيکي رنگ

براي شروع مي‌خواهيم ببينيم که رنگ‌ها چطور مي‌توانند روي بخش فيزيکي ما تاثير بگذارند. هر رنگ داراي ويژگي‌هاي خاص خودش است. بنابر اين رنگ‌هاي متفاوت مي‌توانند اثرات مختلفي در بخش معيني از بدن بگذارند، همان‌طور که رنگ مشخصي مي‌تواند اثرات گوناگوني روي بخش‌هاي مختلف بدن بگذارد. تمام اين اثرات از ويژگي‌هاي خاص رنگ‌ها سرچشمه مي‌گيرد. به عنوان مثال رنگ سبز تعادل فرد را افزايش مي‌دهد. اگر به غده تيموس تابيده شود به تنظيم توليد سلول‌هايT کمک شاياني مي‌کند، حال آن‌که اگر بر غده سرطاني تابيده شود، اثري معکوس داشته و باعث رشد آن مي‌شود.

رنگ‌ها واسطه‌هاي درماني بسيار نيرومندي هستند مخصوصا اگر به صورت پرتو از آنها استفاده شود. در اين صورت مي‌توان نتايج بسيار شگفت‌انگيزي از آنها ديد البته به شرط آن‌که در مسير خاص خود مورد استفاده قرار بگيرند، اما اگر از آنها درست و بجا استفاده نشود مي‌توانند اثرات زيانباري به دنيال داشته باشند.

از ديگر مثال‌هاي ساده و روشن درخصوص اثر درماني رنگ بر بخش فيزيکي بدن مي‌توان به درمان ماهيچه‌هاي پرکار در بدن اشاره کرد. اين امري بسيار طبيعي است که ماهيچه براي منقبض شدن نيازمند انرژي است تا با توليد فشار باعت ايجاد حرکت شود. همچنين ماهيچه‌هاي رشته‌اي در حالت انقباضي نيز به انرژي مولکولي بدن احتياج دارند تا حالت فشاري را که روي آن وجود دارد، تحمل کرده و به آرامش برسد. در اين حالت تمام انرژي دريافتي ماهيچه پرکار مصرف و ماهيچه در شرايطي که خالي از هر گونه انرژي است قرار مي‌گيرد. اين شرايط معمولا در زمان پرکاري ماهيچه اتفاق مي‌افتد. تاباندن نور نارنجي به ماهيچه مذکور باعث افزايش فشار خون در قسمت فوق شده و انرژي تازه‌اي به ماهيچه داده تا بتواند به حالت قبل بازگشته و کار معمول خود را ادامه دهد. اگرچه باقي ماندن ماهيچه در اين حالت براي طولاني مدت باعث ايجاد تورم‌هاي موضعي در آن شده و در حالت شديد ادامه تاباندن رنگ نارنجي به آن باعث بروز علائم بدتري مثل افزايش تورم و درد در آن خواهد شد.

در حالت درد پرتو رنگ ارغواني بر موضع تورم و درد مي‌تواند براي رهايي از وضعيت پيش آمده بسيار مفيد و کار باشد. اين مثال به خوبي نشان مي‌دهد که يک رنگ واحد در شرايط مختلف مي‌تواند اثرات متفاوتي از لحاظ درماني به همراه داشته باشد.نويسنده:صديقه حاج نوروزي


برچسب: علمي و پژوهشي
پیوند مطلب: http://www.azadandish.ir/article.asp?id=432&cat=1